Αρχική σελίδα Δραστηριότητες ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2015 - 2016 «ΝΙΝΕΤ»: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ

«ΝΙΝΕΤ»: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ

«ΝΙΝΕΤ»: ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ

Τη φετινή σχολική χρονιά, στα πλαίσια των προαιρετικών προγραμμάτων, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη δραματοποίηση ενός μυθιστορήματος της Ζωρζ Σαρή: της Νινέτ.

Mαθητές και μαθήτριες  από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου μας, με το «μαγικό χαλί» του θεάτρου θα ταξιδέψουν σε μέρη μακρινά (Οδησσός? Παρίσι) και εξωτικά (Σαιν Λουί, Σενεγάλη) στις αρχές του 20ου αιώνα για να γνωρίσουν τον κόσμο μέσα από τα μάτια της Νινέτ σε ένα ταξίδι ενηλικίωσης. Θα γελάσουν με τα καμώματά της ,θα συγκινηθούν  με την ανθρωπιά της και  τις περιπέτειές της και προπάντων θα προβληματιστούν με τις ρηξικέλευθες ιδέες της... Θα παίξουν παιχνίδια ξεχασμένα που παίζονταν στις γειτονιές της Ιπποκράτους σε μια Αθήνα πολύ πιο ανθρώπινη ,όταν οι φωνές των μικρών παιδιών ακούγονταν σε κάθε δρόμο....... θα χορέψουν τσάρλεστον ,φοξ τροτ και βαλς... υπό τον ήχο γνωστών μουσικών της δεκαετίας 1920-1930.

Χρησιμοποιώντας δραματικές τεχνικές και θεατρικό παιχνίδι ,οι μαθητές θα γνωρίσουν κάποια από τα πρόσωπα του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος της Ζωρζ Σαρή με έναν ιδιαίτερα νοσταλγικό τόνο για την παιδική και εφηβική ηλικία της Νινέτ. Η πρωταγωνίστρια ξεκινά ως ατίθασο παιδί, γεμάτο ερωτήματα που ταλαιπωρεί τους γονείς και τις αδερφές της και εξελίσσεται μεγαλώνοντας σε μια ήρεμη, συνετή και αξιόλογη νεαρή που προκαλεί τον θαυμασμό όλων. Πώς όμως συντελείται αυτή η αλλαγή; Τι είναι αυτό που απασχολούσε τη Νινέτ και δεν την άφηνε να ξεδιπλώσει όλες τις πτυχές του χαρακτήρα της; Την απάντηση δίνει η ίδια μέσα από τα ταξίδια και τις εμπειρίες της. Την παρακολουθούμε από τη στιγμή της γέννησής της και την ακολουθούμε στην παιδική της ηλικία, στις σπουδές, στην ενηλικίωση και τέλος στον γάμο της στα είκοσί της χρόνια, κλείνοντας έναν κύκλο ζωής με φιλίες, έρωτες, χαρές και απογοητεύσεις.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ

  • Φιλαναγνωσία
  • Ενθάρρυνση της μαθητικής πρωτοβουλίας για τον σχεδιασμό και την οργάνωση σχολικής παράστασης
  • Καλλιέργεια της κριτικής σκέψης μέσω της μελέτης και του διαλόγου σχετικά με τα ήθη, τα έθιμα και τις αντιλήψεις που προβάλλονται στο μυθιστόρημα
  • Προβληματισμός για τους σύγχρονες πρόσφυγες-ανθρωπισμός
  • Γνώση και βιωματική προσέγγιση παλιών ομαδικών παιχνιδιών
  • Επαφή των μαθητών με την ευρωπαϊκή μουσική και τους χορούς (αρχών 20ου αιώνα)
  • Πληροφορίες για Σενεγάλη,  Παρίσι και Οδησσό (χώρα, ήθη και έθιμα)

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ

ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΕΣ:

 

PB230051 PB230053
PB300072 PB230063
PB230056 PB230057
PB300074 PB300077
PB300069  PB230062