Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο

 Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:

 « Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο»

 ( Ο ΄Επις  Ερευνητόπουλος και η Τήμη  Πειραματοπούλου  φορούν θεατρικές μάσκες και με τεχνικές θεάτρου ενθαρρύνουν τη βιωματική αναπαράσταση, τον πειραματισμό  και την δημιουργική επανεφεύρεση της επιστημονικής γνώσης.)

Υπεύθυνοι προγράμματος:
Αναστασοπούλου Ιωάννα - Κοντογιάννη Ελένη  -  Μουτάφη Νίκη
 

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

1)Η προσέγγιση και κατανόηση  επιστημονικών   εννοιών  και φαινόμενων  μέσω  της βιωματικής εμπλοκής, της θεατρικής αναπαράστασης, του πειραματισμού, της δυνατότητας δημιουργικής συμμετοχής σε πολλαπλούς τρόπους  προσέγγισης των εννοιών αυτών.

 

2)΄Εξαψη της φαντασίας, της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της ευρηματικότητας και ενασχόληση με το επιστημονικό περιεχόμενο  των θετικών επιστημών σε κλίμα χαράς, παιχνιδιού και απόλαυσης.

 

3)Εφαρμογή της διερευνητικής, ανακαλυπτικής  μάθησης και των αρχών της δημιουργικότητας.

 

4)Γνωστική διάσταση - στόχος (δηλαδή διαχείριση  περιεχομένου, λύση προβληματικών καταστάσεων, παρατήρηση-πειραματισμός).


5)Συναισθηματική διάσταση- στόχος (δηλαδή  εμπλοκή στη μάθηση,  αύξηση κινήτρων και ενδιαφέροντος, θετικό κλίμα τάξης, αίσθηση ότι η εργασία τους είχε κάποιο  νόημα και ήταν σημαντική).


1-2016mth 3-2016mth
4-2016mth 5-2016mth
 6-2016mth  7-2016mth
 8-2016mth  10-2016mth
11-2016mth 12-2016mth
2-2016mth 13-2016mth
14-2016mth 15-2016mth


 

Το ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ του σχολείου μας  στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου:

 

 «Ο βίος του Γαλιλαίου» το εμβληματικό έργο του Bertolt Brecht με θέμα τη ζωή και το έργο του μεγάλου Ιταλού επιστήμονα.

 

 Η υπόθεση του έργου

 

Οι δογματικές  αντιλήψεις του θεοκρατικού 16ου αιώνα απειλούνται από μια νέα επιστημονική αποκάλυψη. Ο μεγάλος Ιταλός αστρονόμος, μαθηματικός και φυσικός,  Γαλιλαίος, επιβεβαιώνει την θεωρία του Κοπέρνικου, αποδεικνύοντας ότι η Γη στρέφεται γύρω από τον Ήλιο και δεν αποτελεί το κέντρο του σύμπαντος. Η τόσο ριζοσπαστική αυτή απόκλιση από τη μέχρι τότε υφιστάμενη θεωρία, οδηγεί τον Γαλιλαίο στην Ιερά Εξέταση. Τα χρόνια της Επιστημονικής Επανάστασης ήταν μια δύσκολη περίοδος ευρωπαϊκής «κυοφορίας»: το παλιό έπρεπε να πεθάνει για να γεννηθεί το καινούριο. Ο θεμελιωτής της σύγχρονης επιστήμης, αποκηρύσσει την θεωρία του, και συνεχίζει την πληθωρική πνευματική του δραστηριότητα μέχρι το τέλος της ζωής του, σε κατ? οίκον περιορισμό. Ο άνθρωπος που θα τα έβαζε με το εκκλησιαστικό και επιστημονικό κατεστημένο της εποχής έμελλε να αλλάξει τον κόσμο, κάνοντας την επιστημονική μέθοδο το αξιόπιστο πρωτόκολλο συναγωγής συμπερασμάτων για τον κόσμο και τις φυσικές δυνάμεις που τον κυβερνούν, θέτοντας στο περιθώριο δεισιδαιμονίες, θρησκευτικές προκαταλήψεις αλλά και επιστημονικές αγκυλώσεις αιώνων. Μένει σε εμάς να αποφασίσουμε αν και πόσο ανταποκρίθηκε στην αποστολή του.

 

Σε μια εποχή που στιγματίζεται από τον Παγκόσμιο Πόλεμο και την υπόθεση της ατομικής βόμβας, ο σπουδαίος Γερμανός δραματουργός Bertolt Brecht  χρησιμοποιεί την ιστορία του Γαλιλαίου για να σχολιάσει τη διαχρονική ευθύνη των ανθρώπων της επιστήμης, που συνθηκολογούν με την επικίνδυνη και ανεγκέφαλη εξουσία και προσφέρουν, εκόντες άκοντες, τη γνώση τους σε αυτήν, με καταστροφικές συνέπειες.

 

Ο Μπέρτολτ Μπρεχτ, ο αναμορφωτής του σύγχρονου θεάτρου καταγράφει με ρεαλιστικό και ταυτόχρονα ποιητικό τρόπο την σύγκρουση του Γαλιλαίου με την Ιερά Εξέταση.

 

Σκιαγραφεί με μοναδικό τρόπο τον σπουδαίο επιστήμονα που κινείται ανάμεσα στη γνώση και την έρευνα αλλά και τον αντιδογματικό, σχεδόν επαναστατικό τρόπο συμπεριφοράς του.

 

«Η Ζωή του Γαλιλαίου» του Μπέρτολτ Μπρέχτ είναι ένα σημαντικό βοήθημα για κάθε ανήσυχο πνεύμα και κυρίως για τους νέους ανθρώπους, που πρέπει να αντιμετωπίζουν την τέχνη και την επιστήμη με σεβασμό και υπαυθυνότητα.

 

Η ίδια η ζωή του πολύπαθου επιστήμονα, το πάθος του για την Έρευνα και για την αποκάλυψη της Αλήθειας, η πεποίθησή του ότι η Επιστήμη πρέπει να κατακτά τη γνώση, αυστηρά και μόνο για το καλό της ανθρωπότητας, οι ανθρώπινες αδυναμίες του και η τρομερή αυτοκριτική του, μπορεί να είναι ένας αξιόπιστος οδηγός, μια πυξίδα, στον φουρτουνιασμένο ωκεανό που ταξιδεύει ο σημερινός άνθρωπος...»

 

 

galileos1 galileos2